برندسازی

برندسازی و اهمیت آن

برندسازی-و-اهمیت-آن

بر خلاف باور عمومی، شرکت ها محصولات را نمی فروشند. انها تجربیات، احساسات و ایدئولوژی ها را به فروش می رسانند. کسب و کارهایی با مارک های شگفت انگیز مانند کوکاکولا دقیقا می دانند که می خواهند مشتریان هنگام خرید چه تجربه ای داشته باشند. توانایی کنترل تجربه خرید در این سطح، قدرت برندسازی در محل کار است.

برند چیست؟

یک نام تجاری هویت و داستان یک شرکت است که ان را از رقبایی که محصولات یا خدمات مشابه را به فروش می رسانند، متمایز می کند. هدف از برندسازی کسب فضا در ذهن مخاطبان هدف و تبدیل شدن به گزینه ترجیحی انها برای انجام کسب و کار است.

برندها یک راه موثر برای شرکت ها برای برقراری ارتباط با چشم انداز خود هستند. یک نام تجاری روشن می کند که یک شرکت برای چه چیزی ایستاده است و چرا. یک نام تجاری همچنین به تجربه کلی یک فرد در هنگام تعامل با یک کسب و کار اشاره دارد – به عنوان یک خریدار، مشتری، دنبال کننده رسانه های اجتماعی یا رهگذر صرف.

به عنوان مثال، نام تجاری کوکاکولا دارای یکی از شناخته شده ترین ارم ها در سراسر جهان است. حروف قرمز و سفید کلاسیک، اثار هنری پر جنب و جوش و فونت متمایز بیش از یک قرن توجه خریداران را به خود جلب کرده است.

پس از تحمل ازمون زمان، نام تجاری کوکاکولا گواهی بر قدرت نام تجاری سازگار و موفق است که مصرف کنندگان دوست دارند.با این حال، نام تجاری یک فرایند تکراری است و نیاز به تماس با قلب مشتریان و کسب و کار شما دارد.

با این حال، این دقیقا همان بازاریابی نیست. سپس نگاهی به شباهت ها و تفاوت های بین برندسازی و بازاریابی می کنیم.

برندسازی-و-اهمیت-آن

برندسازی در مقابل بازاریابی

در حالی که ترکیب نام تجاری و بازاریابی در یک رشته اسان است، انها کاملا متمایز هستند. همچنین معمول است که نام تجاری و بازاریابی را از نظر اولویت ها مقایسه کنید. حقیقت این است که انها هر دو برای یک کسب و کار موفق ضروری هستند و باید در هماهنگی برای رشد یک کسب و کار کار کنند.

به عبارت ساده، نام تجاری هویت یک شرکت است و بازاریابی شامل تاکتیک ها و استراتژی هایی است که این چشم انداز را برقرار می کند.

همانطور که یک کسب و کار رشد می کند، هر دو نام تجاری و بازاریابی پیچیده تر می شوند. این رشد اغلب به این معنی است که هر دو حوزه یک کسب و کار استراتژی ها و تاکتیک هایی را برای حمایت از اهداف مختلف توسعه می دهند.

در برندسازی، این اقدامات معمولا از داستان و هویت کسب و کار حمایت می کند. در بازاریابی، این اقدامات معمولا محصولات، مشتریان یا سایر ابتکارات شرکت را برای هدایت فروش تقویت می کند.

برای برند سازی موفق شما یه یک مرجع خوب و قابل اعتماد نیاز دارید. کتاب راهنمای نهایی برندسازی رو به هیچ وجه از دست ندهید.

اهمیت برندسازی

نام تجاری شما مسلما یکی از مهمترین دارایی های سازمان شما است. این به سازمان شما هویت می دهد، کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند، مصرف کنندگان را تشویق می کند تا از شما خرید کنند، از بازاریابی و تبلیغات شما حمایت می کند و کارکنان شما را افتخار می کند.

سایر مزایای برندسازی عبارتند از:

۱. تاثیر بر تصمیمات خرید.برندسازی می تواند عامل تعیین کننده برای مصرف کنندگان در هنگام تصمیم گیری در مورد خرید باشد. در واقع، یک مطالعه Razorfish در سال ۲۰۲۱ نشان داد که ۸۲ درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی از مارک هایی که برای ماموریت یا هدف بزرگتر هستند، خرید می کنند. حدود ۶۷ درصد می گویند مارک هایی که از انها خریداری می کنند، انها را به یک فرد بهتر تبدیل می کنند.

۲. ایجاد یک هویت برای کسب و کار شما.یک نام تجاری فراتر از محصول یا خدمات یک شرکت است. برندسازی به کسب و کار شما یک هویت می دهد. این به مصرف کنندگان چیزی برای ارتباط و ارتباط با فراتر از محصول یا خدماتی که در واقع خریداری می کنند، می دهد.

۳. کمک می کند تا مشتریان کسب و کار خود را به یاد داشته باشید. برندسازی کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند. این چهره شرکت شماست و به مصرف کنندگان کمک می کند تا کسب و کار شما را در هر رسانه ای تشخیص دهد.

۴. تبلیغات و بازاریابی را افزایش می دهد.برندسازی از تلاش های بازاریابی و تبلیغاتی شما پشتیبانی می کند. این کمک می کند تا ارتقاء خود را بسته که پانچ اضافی با شناخت و تاثیر اضافه شده است.

۵. پشتیبانی کارکنان را ایجاد می کند.برندسازی باعث افتخار کارمندان شما می شود. هنگامی که شرکت خود را برند می کنید، نه تنها هویت کسب و کار خود را ارائه می دهید، بلکه یک محل کار معتبر و بسیار مورد توجه ایجاد می کنید. برندسازی قوی کارمندان قوی را به ارمغان می اورد.

برندسازی-و-اهمیت-آن

چگونگی ایجاد یک نام تجاری

در اینجا این است که چگونه می توانید یک نام تجاری ایجاد کنید یا فرایند تغییر نام کسب و کار خود را اغاز کنید.چیزهای زیادی برای یک برند وجود دارد و هنگام ساخت یک برند قوی باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید. بنابراین، یک نوت بوک بگیرید و ایده ها را در حالی که از طریق این بخش حرکت می کنید، یادداشت کنید.

تشخیص دهید که برندسازی یک فرایند تکراری است. این بدان معنی است که شما ممکن است برخی از این مراحل را تکرار کنید، زیرا شما طوفان مغزی می کنید و نام تجاری خود را ایجاد می کنید

۱. مخاطبان هدف خود را تعیین کنید.

نام تجاری منجر به اگاهی، شناخت، اعتماد و درامد می شود. ما در این مورد صحبت کردیم. اما بیایید یک قدم به عقب برداریم و درک کنیم که اینها از کجا ناشی می شوند: مصرف کنندگان، و نه هر مصرف کننده ای – مخاطبان و مشتریان هدف شما.

۷۰ درصد از مصرف کنندگان می گویند که انها می خواهند یک تجربه شخصی داشته باشند. اما چگونه می توانید این تجربه را ارائه دهید اگر ایده روشنی از انها نداشته باشید؟اگر نام تجاری شما با مخاطبان شما طنین انداز نشود، منجر به اگاهی، شناخت، اعتماد و درامد نخواهد شد.

این جایی است که تحقیقات بازار هدف وارد می شود.قبل از فشار دادن قلم به کاغذ (یا مکان نما به سند دیجیتال)، شما باید درک کنید که نام تجاری شما با چه کسی صحبت خواهد کرد. محصول شما به چه کسی خدمت می کند؟ مشتری ایده ال شما کیست؟ چرا در وهله اول کسب و کار خود را ایجاد کردید؟

انچه شما در مورد بازار هدف و شخصیت خریدار خود یاد می گیرید، تصمیمات نام تجاری شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین این مرحله را اولویت اول خود قرار دهید.

۲. بیانیه ماموریت خود را ایجاد کنید.

بیایید به سوالی که در مرحله اخر پرسیدم برگردیم: چرا کسب و کار خود را ایجاد کردید؟ پاسخ دادن به این سوال به شما کمک می کند تا بیانیه ماموریت خود را بسازید. این بیانیه هدف و اشتیاق شما را به عنوان یک سازمان تعریف می کند.

قبل از اینکه بتوانید یک نام تجاری را ایجاد کنید که مخاطبان شما ان را تشخیص می دهند، ارزش ها و اعتماد می کنند، باید بتوانید نشان دهید که کسب و کار شما چه چیزی دارد. سپس، هر بخش از نام تجاری شما (لوگو، شعار، تصاویر، صدا و شخصیت) می تواند این ماموریت و چشم انداز را منعکس کند.

بیانیه ماموریت شما یک بلوک ساختمانی از مانیفست نام تجاری شما است. این شامل این است که چرا سازمان شما وجود دارد و چرا مردم باید به نام تجاری شما اهمیت دهند.

۳. ارزش ها، ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را تعریف کنید.

احتمالا کسب و کارهای زیادی در صنعت و طاقچه شما وجود دارد. تمرکز بر رقابت اسان است (و زمان و مکان برای تجزیه و تحلیل رقابتی وجود دارد)، اما در حال حاضر، بیایید روی شما تمرکز کنیم.

چه چیزی کسب و کار شما دارد که هیچ دیگری نمی تواند از ان تقلید کند؟ برند شما.به همین دلیل، شما باید اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما از عناصری ساخته شده است که صرفا متعلق به شما هستند: ارزش ها، مزایا و ویژگی هایی که شرکت شما را منحصر به فرد می کند.

یک لحظه برای نوشتن یک لیست از انچه که کسب و کار شما را از دیگران جدا می کند، یادداشت کنید. من در مورد ویژگی های محصول (مانند ظاهر، اجزا یا قابلیت ها) صحبت نمی کنم. من به این اشاره می کنم که چگونه محصولات یا خدمات شما زندگی را بهبود می بخشد و به موفقیت کمک می کند.

۴. دارایی های بصری خود را ایجاد کنید.

در این مرحله، شما باید مخاطبان هدف خود، بیانیه ماموریت خود و ویژگی های منحصر به فردی که کسب و کار شما را تشکیل می دهند را درک کنید.ایا می توانید با اطمینان بگویید که این مراحل را به پایان رسانده اید؟ اگر پاسخ شما بله است، وقت ان است که به یکی از هیجان انگیزترین بخش های نام تجاری – طراحی بصری – حرکت کنید.

ما در مورد لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی (فونت)، ایکونوگرافی و سایر اجزای بصری صحبت می کنیم. همانطور که این عناصر را ایجاد می کنید، مجموعه ای از دستورالعمل های نام تجاری (یا راهنمای سبک نام تجاری) را برای کنترل ترکیب و استفاده از دارایی های بصری خود ایجاد کنید.

این اطمینان حاصل خواهد کرد که هر کسی که از نام تجاری جدید شما استفاده می کند، این کار را با دقت و به طور مداوم انجام می دهد. این نمونه هایی از راهنماهای سبک برند را برای الهام گرفتن بررسی کنید.

توجه: طراحی می تواند به همان اندازه ترسناک باشد که هیجان انگیز است. استخدام یک حرفه ای با تجربه طراحی لوگو و هویت را در نظر بگیرید یا با چند قالب طراحی مفید شروع کنید.

۵. صدای نام تجاری خود را پیدا کنید.

نام تجاری شما اگر با ان صحبت کنید یا اگر به شما پیام دهد چگونه خواهد بود؟ نحوه ارتباط شما با بازار هدف نیز بخشی از نام تجاری شما محسوب می شود. شما می خواهید یک صدای نام تجاری را تعریف کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند و طنین انداز می شود – در غیر این صورت، انها احتمالا توجه نخواهند کرد.

به همین دلیل، دریغ نکنید که به مرحله اول بازگردید تا با کسی که صحبت می کنید اشنا شوید.از کمپین های تبلیغاتی و زیرنویس های اینستاگرام گرفته تا های وبلاگ و داستان برند، لحن شما باید سازگار باشد.

بنابراین، به مخاطبان خود فرصتی بدهید تا با نام تجاری خود اشنا شوند و یاد بگیرند که صدای صدای شما را تشخیص دهند. با این حال، یک صدای سرگرم کننده ایجاد کنید و مشتریان شما منتظر رسانه های اجتماعی و به روز رسانی ایمیل شما خواهند بود.

۶. نام تجاری خود را به کار ببرید.

برند شما فقط در صورتی کار می کند که این کار را انجام دهید. هنگامی که طراحی و ایجاد نام تجاری جدید خود را به پایان رساندید، ان را در هر اینچ از کسب و کار خود ادغام کنید.

توجه بیشتری داشته باشید تا مطمئن شوید که در هر جایی که کسب و کار شما مشتریان را لمس می کند نمایش داده می شود. در اینجا چند نکته برای استفاده از نام تجاری خود در سراسر سازمان شما وجود دارد.

برندسازی-و-اهمیت-آن

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها