کودک

رابطه والدین با کودک

رابطه-والدین-با-کودک

دوست داشتن یک کودک یک تجربه خسته کننده است، اما ارزش مبارزه را دارد! هنجارهای اجتماعی دیکته می کنند که بزرگسالان می توانند روابط خود را با فرزندان خود از طریق تقویت، تصدیق و حمایت از یکدیگر بهبود بخشند.

رابطه والدین با کودک خود منحصر به فرد است زیرا دارای ویژگی های زیادی است که در هیچ نوع تعامل دیگری وجود ندارد. در عین حال، اشتباهات والدین می تواند به روابط انها آسیب برساند و بر رشد کودک تاثیر بگذارد. در این مقاله، ما باید بررسی کنیم که چگونه یک رابطه سالم و متقابلا سودمند بین والدین و کودک ایجاد کنیم.

رابطه والدین با کودک برای رشد کودکان و سلامت کلی انها ضروری است. اگر چه ماهیت وقت گیر پدر و مادر فرصت چندان زیادی برای این کار به آنها نمیدهد ولی ، والدین نباید از هیچ فرصت کوچکی برای ارتباط با فرزند خودشان دریغ کنند.

رابطه والدین با کودک بخش مرکزی رشد کودک است. انها بر رشد عاطفی، اجتماعی و شناختی کودکان تاثیر می گذارند و می توانند به طور قابل توجهی دستاوردهای اینده انها را بهبود بخشند. یکی از راه های تقویت رابطه والدین با کودک این است که خطوط ارتباطی را از طریق گفتگو باز نگه دارید.

یکی از عوامل مهم و موثر بر رشد هوش کودکان ارتباط و تربیت صحیح در خانواده است.

رابطه والدین با کودک چیست؟

رابطه والدین با کودک در بسیاری از زمینه های زندگی مهم است. در خانه، رابطه والدین با کودک اغلب به عنوان نحوه تعامل این دو با یکدیگر تعریف می شود. روابط ناسالم والدین و کودک ممکن است تاثیر منفی بر نحوه تعامل یا عملکرد فرد در جامعه و مدرسه داشته باشد.

اگر والدین عشق، حمایت و مراقبت را فراهم نکنند، ممکن است محیطی را ایجاد کنند که کودک اسیب و اختلال عملکرد را تجربه می کند. این امر منجر به ناتوانی کودک در عملکرد کافی خواهد شد و ممکن است انها را در زندگی در معرض خطر اجتماعی، اقتصادی یا تحصیلی قرار دهد.

والدین باید ذهن بازتری با مسائل برخورد کنند  تا به رشد فرزندشان در بزرگسالی کمک کنند. کودک باید به خاطر فردیت، خلاقیت و اصالتش تشویق و ستایش شود. والدین و معلمان نیز باید بیشتر کودک محور شوند. کودکی که شنیده نشود یا مورد تمسخر قرار گیرد، خوداگاه خواهد شد.

خوداگاهی یک مانع برای توانایی انها برای یادگیری و رشد است. علاوه بر این، یک مسیر برای بهبود که شامل باز کردن ارتباط در مورد مسائل مهم برای کودک است تا بتواند احساسات خود را به صورت خصوصی و ایمن بیان کند.

 

رابطه-والدین-با-کودک

تقویت رابطه والدین با کودک

رابطه والدین با کودک انها می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد و انتقال به استقلال را برای والدین و کودک دشوار کند. هنگامی که والدین از مبارزات جدیدی که فرزندشان ممکن است تجربه کند اگاه هستند، می تواند با ایجاد تعادل بین مسئولیت های فردی به تقویت رابطه کمک کند.

مفاهیم زیادی برای یادگیری وجود دارد و والدین باید با هم کار کنند تا روابط متقابل و لذت بخش با فرزندان خود ایجاد کنند. علاوه بر این، لازم است فرزندان خود را به عنوان مهمترین افراد در زندگی خود با در نظر گرفتن زمان برای پرورش انها هر روز، به ویژه هنگامی که انها جوان هستند، ایجاد کنید.

اجازه دهید فرزندانتان بدانند که اشتباه کردن اشکالی ندارد، نظر خود را در مورد یک موضوع صادقانه بپرسید و اجازه دهید انها در مورد خودشان به روش هایی که تهاجمی نیستند صحبت کنند.

والدین باید به یاد داشته باشند که کودک برای رشد شخصیت و فردیت خود به زمان و صبر نیاز دارد. عشق شما باید بی قید و شرط باشد و کودکانی که احساس دوست داشتن می کنند مایل به ایجاد احساس خوب برای هرکسی هستند.

هیچ هدیه ای بزرگتر از مراقبت و محافظت از کودک خود نیست. تلاش برای انجام این کار نشان می دهد که انها ناچیز نیستند و شما می خواهید انها در زندگی موفق شوند.

یکی دیگر از جنبه های مهم که باید به یاد داشته باشید این است که کودک شما در نهایت چیزی را می گوید یا انجام می دهد که شما را ازار می دهد. به جای احساس ناراحتی یا توهین، احساسات را از بین ببرد.

کودک خود را از وضعیتی که از کنترل خارج می شود حذف کنید یا کلماتی را که ناخوشایند می دانید سانسور کنید. محدود کردن و قاطع بودن بخش های کلیدی کنترل والدین است. شما باید جهش ایمان داشته باشید، زیرا خشم تاثیر منفی بر پویایی خانواده شما خواهد داشت.

تنبیه یک کودک برای رفتار بد یک راه سالم برای انضباط نیست. بسیاری از والدین کتک زدن و فریاد زدن را تنها راه قابل قبول برای حل هرگونه اختلاف نظر می دانند. انجام این کار می تواند باعث ناامیدی شود.

این می تواند باعث شود کودک دچار افسردگی شود که ممکن است تاثیر منفی بر روابط دانشگاهی و اجتماعی انها داشته باشد. در عوض، پاداش می تواند برای نفوذ در کودکان برای یادگیری کنترل بر خود استفاده شود. در واقع، بسیاری از بچه ها کنترل بهتری بر خود دارند، زمانی که برای جلوگیری از نیازهای خود مانند تلویزیون یا بازی های ویدئویی پاداش می دهند.

اهمیت احساسات در روابط خانوادگی

اوردن این احساسات رو به جلو می تواند به فرزندان شما کمک کند تا واضح تر درک کنند. از لمس، انتخاب کلمات، حرکات و حالات چهره برای انتقال انچه که برای شما مهم است استفاده کنید: عشق و محبت شما اساس یک رابطه قوی است. احساسات و نگرش های ضمنی با فرزندان شما وزن بیشتری نسبت به کلمات خواهند داشت.

در حالی که کودکان به طور آشکار احساسات خود را بیان می کنند، والدین اغلب عقب نشینی می کنند. با این حال، این عبارات هنوز هم به چگونگی رشد رابطه والدین با کودک معتبر است.

والدین باید به دنبال راه هایی برای مربیگری روند احساسات مثبت خود با همدلی و درک باشند. اگر انها از رویکرد خود مطمئن نیستند، باید به یک موقعیت سنتی تر حرکت کنند و ادامه دهند. احساسات بیان بیرونی حالت های ذهنی انها است و کودکان باید یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را تفسیر کنند.

این به انها می اموزد که از وضعیت عاطفی خود و همچنین زمانی که مقصر هستند اگاه باشند. علاوه بر این، کودکان باید یاد بگیرند که چگونه ارام باشند و همچنین خود را تسکین دهند، زیرا داشتن احساسات سرکش انها را اسیب پذیر می کند.

راه هایی برای بهبود مهارت های والدین

یکی از راه های اصلی برای بهبود روابط خانوادگی، بحث در مورد روابط بین بزرگسالان و کودکان است. برای کودکان مهم است که احساس کنند اجازه دارند نظر خود را بیان کنند و والدین بدون قضاوت به انها گوش دهند. به عنوان پدر و مادر، توانایی ما برای دوست داشتنی بدون قید و شرط می تواند با تنش محدود شود، حتی زمانی که ما ارام هستیم.

اگر می خواهید از این واقعیت استفاده کنید، تا زمانی که بتوانید همه چیز را در خانه به فرزندان خود بدهید، بهتر از دادن هیچ چیز و داشتن نتایج وحشتناک است. یک قانون خوب این است که  اگر کودک می خواهد کاری را انجام دهد که فکر می کند نمی تواند انجام دهد، شما هرگز نباید مجازات کنید.

مجازات شما باید برای زمانی که کودک اشتباه می کند نگه داشته شود. به محض اینکه این کار انجام شد، ان را توضیح دهید و مطمئن شوید که کودک دوباره ان را تکرار نمی کند. پدر و مادر بودن سخت است و عوامل بی شماری وجود دارد که می تواند بر رابطه والدین با کودک تاثیر بگذارد.

پرسیدن سؤالات زیر می تواند به شما در بهبود مهارت های فرزندپروری کمک کند:

  • چه چیزی باید بهبود یابد؟

  • ایا الگوهای منفی وجود دارد که اتفاق می افتد و استرس را ایجاد می کند؟

  • ایا مهارت های والدین ناقص است؟

  • ایا ارتباطات ضعیف است؟

  • ایا درگیری به ثبات عاطفی یا روابط ما اسیب می رساند؟

  • چگونه می توانیم کارها را برای بهبود وضعیت متفاوت انجام دهیم؟

 

 

رابطه-والدین-با-کودک

 

تقویت عزت نفس در فرزندپروری

 

روابط والدین با کودک برخی از مهمترین تعاملات اجتماعی در زندگی هر فرد است. انها مرزها را تعیین می کنند، بینش می دهند و شما را در طول زندگی هدایت می کنند. یکی از عوامل استرس زا در فرزندپروری این است که فرزندتان مطیع نباشد. اغلب می توانیم ببینیم که کودکانی که رفتار خوبی دارند احساس ارزش و اعتماد به نفس در خود دارند.

گاهی اوقات ایجاد این شکل از عزت نفس باعث می شود که انها بعدا در زندگی روابط قوی تری ایجاد کنند. چیزی که والدین اغلب اشتباه می کنند این است که فرض می کنند یک شخصیت سرگرم کننده و بازیگوش رشد شخصیت های جوان را از بین می برد. با مجازات و ایجاد خصومت در کودکان، شما در عوض از انها یک فرد اشتباه می سازید.

مانند افرادی که به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرند و انتخاب می کند. این نوع شخصیت توانایی خود را برای لذت بردن از یک فرد خوب و همچنین نادیده گرفتن دیگران را از بین می برد. اذیت کردن، قلدری و رفتار خصمانه رایج است و برای وجود جامعه لازم است.

با این حال، این بدان معنا نیست که اذیت کردن؛ قلدری و رفتار خصمانه قابل قبول یا خوب است. مردم با مثال یاد می گیرند و اکثر مردم دارای خلق و خوی طبیعی هستند که از چیزهای مختلف کپی می کنند یا از ان استفاده می کنند. اگر سمی باشید، جامعه ای را جذب خواهید کرد که درست مثل شماست.

ما متوجه نیستیم که عادت های بد را با بودن در اطراف افراد سمی انتخاب می کنیم. ما سعی می کنیم این ویژگی ها و نگرش های بد را در محیطی که در ان کار می کنیم یا بازی می کنیم، تقویت کنیم. ویژگی های بد می توانند از هر جایی بیایند، تغییر انها نیاز به تلاش و مسئولیت دارد.

قابل اطمینان ترین راه برای تقویت رابطه والدین با کودک این است که سعی کنید از تجربیات قبلی یاد بگیرید. همیشه انچه را که دیگران به شما می گویند باور نکنید و بر اساس تجربیات خود تصمیم بگیرید. فراتر از ان، سعی کنید تعادل سالم بین استقلال و همکاری بین خود و فرزندان خود پیدا کنید.

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها